klik laju laju laju

Friday, October 30, 2009

:: meng"update" resipi ::



salam...salam
semalam lupe lak nak update resipi utk "sengkuang goreng bersama udang"
dan juga "pasta alfredo portobelo"..then ade request dr Jijah@F.k for d recipi..thnks to jijah sbb sudi menjenguk blog aku ni ye..bukan tak nak update resipi,,tapi tu sume aku masak campak baling je..hehhee
takpe la, untuk mu Jijah, aku akan update resipi aku ni yg ntah pape ntah..hehehhe



Bahan-bahannya:
Spaghetti - 1/2 peket (Di rebus sampai empuk ye..hehe)
Sos Prego Alfredo Portobelo - 1 tin
Cendawan Butang - Satu tin

Bahan Untuk Daging  Goreng
Daging - (niza beli yg slice2 kat tesco tu) *
Garam - secubit *
Kicap manis - satu sudu *
Sos Barbeque - satu sudu *


Cara-cara membuat:
1. Spaghetti di rebus sampai empuk dan di toskan.
2. Untuk Daging - Campur semua (*) dan perapkan sekejap. Kemudian goreng daging dengan minyak yg sedikit & digoreng sampai garing.

3. Untuk Sos -Campur sedikit air dgn campuran sos prego + cendawan butang..Biar mendidih dan pekat.
 KEMUDIAN BOLE LA MAKAN..HEHHEH





Bahan-Bahannya:
Sengkuang  - niza guna 2 biji
Udang putih - dlm rm3..heheh
Bawang merah + bawang putih + cili merah + sos tiram + garam + ajinamoto + gula (sedikit je gula)

Cara-cara membuatnya:
Masak macamane selalu kite goreng sayur tu..senang je,..


p/s : selama mencuba to Jijah..nnt dh masak bole anta sini sket..ngeh.ngeh

~till now



1 comment:

Jijahh @ f.k said...

Macihhh ..nanti jijah cuba ... kalo dah jadi jijah pos kat sana yerr ... (menaip sambil sengih rupe kerang kehausan)