klik laju laju laju

Monday, December 28, 2009

:: sate kerang, pecal , soto & tapai ::


klu ade cuti panjang , pastu ade plak kenduri, mmg la aku sekeluarga akan balik ke kampung..
last balik kampung aku rase raya pose aritu kot..hehehe..
ha aku bukan nk cte pasal balik kg sebenarnye..
tp nk share pasal pasar sehari dekat pekan tg karang ni..klu balik kg , mmg la akan balik ke kl petang ahad tu..hehe..sbb kitorang mesti nak singgah makan sate kerang, pecal , soto & tapai...
so layan gambar kat bwh ni ye...





ni la die sate kerang...mmg aku suke sgt sate kerang ni...
mmg la femes emes kat pasar tg karang ni...korang pernah makan tak???...aku tak pernah jumpe kot lagi sate kerang ni kat mane2...selalunye wong jowo kaei seng gawe sate kereng ki..
mbakyu hana>>> kuwi pernah mangan orak ???




Soto ni pun mmg femes kat sane...ape yg istimewanye ye..
sbb die tak pakai taugeh besa yg beli kat kedai tu..& pakai suuhun goreng..takde le pakai beehoon..
selalunye dorang letak taugeh cambah..taugeh buat sendiri la..hehehhe
best tau!..mangan plak karo sambel kecap..wallah!enak tenan..



ni plak pecal...pakai taugeh cambah jugak..mmg femes jugak pecal kat tg karang ni,,
adik aku sebok nk interframe..heh!




tapai pulut..sedap! secukup rase...cukup manis!




sate pun ade gak tau..


p/s: ade ke sesape org tg karang??..ngeeeee



~till now

5 comments:

Sue @ Nenie said...

Salam...
Nyza, sate kerang tu dia bakor ngan buh perencah cam sate biasa juga ke?..Makan ngan kuah kacang juga?
Emmm...Memang ni first time nengok...

illa said...

salam..sedap sungguh tgok sate keran tuh ler..tu bahasa apa? bahasa jawa ke?sy tgh belajar cikit2 bahs jawa dr hubby nie..hihik

nyza said...

to sue@nenie,
sate kerang ni tak bakar, direbus je..then digoreng kering dgn rempah..pastu makan dgn kuah kacang..mmg sedap! try la

nyza said...

wslm ila,
mmg sedap sate kerang ni..
yup tu bhs jawa..hubby org jawa ke?

Arya E-ra said...

huhu..asyik tengok pic makanan dalam entry ko ni buat aku lapar la.. sedapnye..